Государственный земельный кадастр (практические вопросы)

Государственный земельный кадастр

БарвинокNETІз питанням де і як отримати витяг із Державного земельного кадастру (ДЗК) про земельну ділянку стикається майже кожний громадянин, який бажає купити або продати земельну ділянку, подарувати її, передати в оренду тощо.

Суть цієї адміністративної послуги регламентується Земельним кодексом України, Законом України «Про адміністративні послуги», Законом України «Про Державний земельний кадастр» та Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051.

Відповідно до зазначених нормативно-правових актів ведення ДЗК здійснює Держземагентство та його територіальні органи.

Витяг із Державного земельного кадастру про земельну ділянку містить усі відомості про земельну ділянку, внесені до Поземельної книги, а кадастровий план земельної ділянки є складовою частиною цього витягу.

Государственный земельный кадастрСтрок дії витягу із кадастру становить три місяці. Виняток встановлено лише для витягів, які видаються спадкоємцям та при реєстрації земельної ділянки в кадастрі – вони є безстроковими. Проте, речове право (право власності) на земельну ділянку має бути зареєстроване протягом одного року з дня отримання витягу про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.

30 червня 2015 року Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру та Державне агентство з питань електронного урядування України запустили електронну послугу «Замовлення витягу з Державного земельного кадастру». Це має спростити процедуру реєстрації земельної ділянки (надання ділянці кадастрового номера є частиною цієї процедури).

Дотепер замовлення витягу відбувалося лише за місцем безпосереднього розташування ділянки, що призводило до втрат часу та створювало корупційні ризики, оскільки етап подачі заяви та видачі результатів знаходився під контролем одного кадастрового реєстратора.

Тепер можливість замовлення послуги он-лайн скорочує процедуру оформлення до декількох хвилин, а розведення функції реєстрації заяви та її обробки зводить до мінімуму можливість зловживань.

Государственный змельный кадастр

Замовити витяг можна через Публічну кадастрову карту, яка розміщена на офіційному сайті Держгеокадастру. Простий та лаконічний інтерфейс робить послугу доступною навіть для невпевнених користувачів комп’ютерної системи. Підтвердження про сформовану заявку та повідомлення про готовність документу користувач отримує на свою електронну адресу.

Отримати готовий витяг можна у будь-якому із центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) по всій Україні. Єдиний документ, який при цьому знадобиться, – посвідчення особи.

За інформацією Урядового контактного центру з початку 2015року на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 13 тисяч звернень щодо питань врегулювання земельних відносин. Громадяни, зокрема, цікавилися наданням земельної ділянки у користування, оформленням права власності на землю та оренду землі. Переважна більшість звернень надійшла від жителів Дніпропетровської, Київської та Одеської областей.

Так, жителька с. Розточки Долинського району Івано-Франківської області звернулась з приводу затримки отримання витягу на земельну ділянку із Державного земельного кадастру. Заявниця своєчасно подала документи до відділу Держгеокадастру у м. Болехівна на отримання витягу, однак отримала відмову через відсутність печатки на документі. Тоді жінка звернулася на урядову «гарячу лінію» із проханням про допомогу. За результатами розгляду звернення Головним управлінням Держгеокадастру в Івано-Франківській області заявниці було рекомендовано звернутись до Центру надання адміністративних послуг Болехівської міської ради для отримання витягу з Державного земельного кадастру. Зворотним телефонним зв’язком із заявницею було підтверджено отримання потрібного витягу.

Житель м. Балаклії Харківської області звернувся на урядову «гарячу лінію» зі скаргою щодо порушення територіальним Центром із надання адміністративних послуг терміну видачі витягу, хоча кошти за нього чоловік сплатив вчасно. Невдовзі Головним управлінням Держгеокадастру в Харківській області було повідомлено, що вищезазначений витяг заявнику надано, що й було підтверджено ним під час зворотного телефонного зв’язку.

Півроку житель м. Новоград-Волинського Житомирської області «обривав» телефони Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області, щоб отримати кадастровий номер на земельну ділянку. І лише після звернення на урядову «гарячу лінію» його проблема була вирішена у десятиденний строк. Представник Головного управління Держгеокадастру в Житомирській області повідомив, що земельна ділянка заявника зареєстрована, а він може отримати витяг із Державного земельного кадастру.

Налагодження суспільного діалогу – важливий прерогатив державної політики. На жаль, ще не всі місцеві органи виконавчої влади належним чином використовують надані їм повноваження і можливості, тому громадяни, щоб бути почутими, вимушені звертатися до органів влади вищого рівня. Однією із форм такої взаємодії є звернення на урядову «гарячу лінію», що дає змогу заявникам оперативно отримувати достовірну інформацію від органів виконавчої влади.

Загалом за період з 30листопада по 6 грудня на урядову «гарячу лінію» надійшло 51 846 дзвінків, через Інтернет зареєстровано 715 звернень.

0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово.

044-284-19-15 –для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном.

Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua

Автор: Юридическая помощь, защита

Юридическая помощь, юридическая защита по делам о преступлении против жизни и здоровья личности:по делам о преступлении против собственности;по делам о преступлении в сфере незаконного оборота наркотических веществ и пр.Юридические онсультации бесплатно и не ограничено во времени.Составление и подача процессуальных документов любой сложности в суды всех инстанций от суда первой инстанции, до суда апелляционной и кассационной инстанции. ВСУ, ЕСПЧ.Представительство интересов в суде, прокуратуре, полиции.Юридическая консультация адвоката, юриста в гражданско правовых и уголовно правовых правоотноршениях

Государственный земельный кадастр (практические вопросы): 1 комментарий

  1. Що чекає власників квартир найближчим часом
    Вступив в силу новий Закон України «Про особливості здійснення права власності в багатоквартирних будинках». Незважаючи на те, що закон містить у собі серйозні зміни в системі управління житловими будинками, влада не поспішає інформувати населення про нововведення. Що ж чекає власників квартир багатоповерхових будинків у найближчій перспективі?
    Новий закон руйнує монополію Жеків на надання житлово-комунальних послуг і перекладає всю відповідальність за утримання та управління будинком на його жителів. Відтепер власники квартир багатоповерхових будинків повинні займатися не тільки своїми будинками, але і сходами, ліфтами, дахом і двором. Згідно з нововведеннями, мешканці мають час до 1 липня 2016 року, щоб визначитися з тим, хто буде здійснювати управління будинком надалі.
    Вирішувати подальшу долю свого будинку, а відповідно – свого комфорту і благоустрою, власники квартир повинні на загальних зборах. Таким чином мешканці повинні вибрати керуючого будинком середовища себе, або запросити керуючу фірму, яка буде надавати всі житлово-комунальні послуги, відповідати за утримання будинку, ремонт, буде підзвітна жителям. Вартість таких послуг визначається за домовленістю сторін.
    За новими правилами, щоб збори відбулися, достатня присутність трьох жителів з усього будинку. Проте все, про що буде йти мова на зборах, ініціатори зборів повинні письмово повідомити інших і шляхом опитування інших жителів ухвалити остаточні рішення.
    Якщо власники квартир не зможуть прийти до угоди до липня наступного року, тоді орган місцевого самоврядування сам призначить будинку керуючу компанію. За неготовність взяти на себе відповідальність доведеться платити в прямому значенні цього слова. Тобто ймовірність того, що вартість послуг керуючої компанії, яку обере і призначить держава, буде завищеною.
    Які підводні камені включає в себе новий закон, пояснила в громадській приймальні Української Гельсінської спілки з прав людини в Миколаєві експерт “Фонду розвитку міста Миколаєва” Тетяна Золотухіна: “Головна мета нового закону – пробудити у жителів будинків почуття власника. Почуття власника повинно накладати почуття відповідальності . Найбільша наша проблема – відсутність контролю. Мешканець будинку не цікавиться, за що він платить, не контролює роботу Жеків. Зараз є можливість взяти відповідальність за благоустрій свого будинку на себе. Якщо жителі висловляться проти самостійного управління будинком або не знайдуть керуючу компанію, це буде означати, що вони не прийняли рішення про спосіб управління своїм будинком. Тоді з 1 липня 2016 року орган місцевого самоврядування на конкурсній основі вибере такому будинку керуючого або управлінську фірму, яка буде грати за своїми правилами і запропонує жителям свої тарифи. Як варіант – таким керуючим може стати все той же ЖЕК. Таку байдужість мешканців може дуже боляче вдарити по їхніх кишенях”.
    Що пропонує новий закон? Основні моменти:
    — Тепер, щоб відмовитися від послуг Жеку, не потрібно створювати ОСББ.
    Мешканці на загальних зборах повинні визначитися, яким чином вони будуть здійснювати подальше управління своїм будинком – самостійно чи з допомогою керуючої компанії.
    — Тариф на управління тепер входить: санітарно-технічне обслуговування будинку, поточний і капітальний ремонт, винагорода управителю. Варто звернути увагу, що з 1 січня 2016 року вводиться в дію норма заборони органів місцевого самоврядування встановлювати тарифи нижче економічно обґрунтованих.
    — У Законі України «Про ОСББ» з 1 липня вилучена норма щодо першого капремонту в нових ОСББ за рахунок попереднього балансоутримувача, як це було раніше. Скасовані будь-які види дотацій з бюджету для постачальника послуг на утримання житла та капітальний ремонт.
    — Бігати за жителем або навпаки за постачальником послуг тепер не потрібно. Договір про надання послуг з управління підписує обраний загальними зборами керуючий і від імені мешканців уповноважена особа (особи). Завірені копії рекомендованим листом надсилаються всім жителям.
    Тобто власник трикімнатної квартири може більше впливати на прийняття рішення, що власник однокімнатної квартири. Якщо під час зборів рішення не набрало достатньої кількості голосів, то в ініціативної групи зборів є ще 2 тижні на письмовий опитування мешканців. Рішення приймається за результатами зборів та письмового опитування.
    З чого почати? Орієнтовний план дій:
    1. Познайомитися з сусідами.
    2. Організувати зустріч, щоб визначитися з подальшою долею будинку – призначити власного керуючого (в кожному будинку серед жителів точно знайдеться один бухгалтер і будівельник) або зайнятися пошуками керуючої компанії.
    3. Придивитися до найближчого оточення – познайомитися з мешканцями сусідніх будинків, які, можливо, мають досвід створення ОСББ та управління будинком. Можливий варіант – домовитися з керуючим сусіднього будинку, щоб той здійснював управління і вашим будинком на перший час.
    4. Можливий варіант – об’єднатися з іншими будинками і вибрати для себе спільного керуючого або керуючу фірму.